Håret :)

Jag är otroligt rädd om mitt hår, även ifall det kanske inte alltid verkar så :P

Varje natt innan jag går och lägger mig sätter jag upp det i en låg, lös hästsvans för att det inte ska trassla till sig allt för mycket och bli "skavt" mot kudden under natten.
Jag försöker att aldrig föna det, men ifall jag skulle få bråttom och behöva göra det någon gång så gör jag det alltid med kall luft, och inte varm :P
Jag "gnuggar" aldrig håret med handduken, för då slits topparna lättare och håret "ruggas" upp.
Jag tvättar håret varannan dag, men mellan det så brukar jag skölja av det med kallvatten.
Jag använder en inpackning från Garnier (för tillfället) minst 2 gånger i veckan.
Mitt schampo heter Gliss Nutritive Oil, och är superbra enligt mig. Det luktar dessutom väldigt gott. Jag har i väldigt mycket balsam också, ur samma serie som schampot. Det går åt ungefär 2 balsamflaskor på ett paket schampo för mig.
Någon gång varannan vecka gör jag en inpackning med rapsolja. (Jag vet! Det låter väldigt äckligt!).
Jag schamponerar håret som vanligt, sköljer ur, och sen har jag i rapsoljan. Jag låter den sitta i ungefär 40 min. Sen sköljer jag ur det och använder lite schampo igen för att få bort det feta.
Men det blir verkligen glansigt och fint!
Och ibland brukar jag även ha i honung i topparna ifall dom ser lite slitna ut. Ifall jag inte har flytande honung hemma brukar jag ta någon matsked "hård" honung, lägga den i ett glas och sen micra den i max 10 sekunder.
Sen låter jag det sitta i 20 min. i topparna :)

Som hårspray använder jag Sebastian Sharpener Plus, som är en hårsprey som man kan köpa hos frisören, jag gör det. Jag har inte riktigt bestämt mig för ifall jag gillar lukten av den eller inte, den luktar lite specielt :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0