25 augusti 2010

Häst: Tommy-Lee
Typ: Hoppning
Ridlärare: Fanny

Shit vad jag älskar den hästen, han kanske inte är den bästa i någon annans ögon men för mig är han perfekt ;)
Han skötte sig så himla bra! Och han har blivit så himla duktig! Är så stolt över honom!
Vi gjorde i princip samma sak som förra gången, bara att vi inte hoppade hinder mellan dom på diagonalerna. Utan vi hade en studs på medellinjen som vi hoppade ibland.
Blev alltid bra hopp på första hindret på diagonalen, men andra blev det lite knas. Han kom antingen för långt ifrån eller för nära, kom inte på vilket tempo som var riktigt bra.
Sen när vi skulle hoppa medellinjen och sen rida snett igenom på hindret så råkade det bli en ganska så extrem omhoppningssväng, men han klarade det, och jag är så himla stolt.
Han hade världens chans att kasta sig åt sidan, men istället så hoppade han! Vilket han inte hade gjort i våras med någon annan på ryggen. Låter som att jag är den enda som kan rida honom, men det funkar bara väldigt väldigt bra mellan oss nu.
Vi hoppade inga högre höjder direkt, men det kommer det med nu när det börjar gå såhär bra :D Hoppas att vi kommer ut och tävlar till våren :D För omhoppningssvängar klarar han vet jag ju nu ;)


Hoppa kan han ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0