Dag 15; Mina drömmar

Mina drömmar

Några timmar försent men spela roll, hah :)
Antar att det är här man ska skriva vad man har för mål och drömmar i livet? Så jag gör det :D

Nu går jag i åttan, har precis fått mina första betyg (som faktiskt var över förväntan). Hoppas på att komma in på något bra gymnasie, HELST Naturvetenskap kombinerat med hästprofil, det är drömmen liksom :)
För ifall jag läser NV så har jag ju en bra "grund" eller vad man ska säga, men så finns hästarna ändå där så jag håller mig lite motiverad och inte tröttnar.
Efter gymnasiet vill jag jobba med hästar i något år, åldern 19 är egentligen en meningslös ålder. Man kan inte söka in till tex. polishögskolan, och ifall man vill bli reseledare eller flygvärdinna bör man vara runt 21. Så dom åren upp till 21 blir det att jobba med hästar, och det kan faktiskt vara en sjukt bra erfarenhet. Jag vill inte jobba i Sverige, utan i typ England, Irland, Australien eller USA :)
Efter det vill jag gärna jobba som reseledare eller flygvärdinna, ut och resa mycket helt enkelt! Båda yrkena verkar riktigtriktigt roliga, så det är nog inte helt fel. När jag jobbat som det i några år vill jag jobba som flygledare eller något annat jobb på en flygplats eller hos en resebyrå. Jag vet att det låter onödigt att ha läst NV då, men eftersom att man måste ha betygen från NV för att kunna söka som flygledare är det ju rätt bra! Och ifall jag sen skulle vilja bli tex. veterinär är det ju super!

Jag vill ha en bra familj, en man och barn. Hur många barn vet jag inte, ibland så tycker jag bara ett, för att då kan man skämma bort det lite extra, ibland så vill jag ha tre för jag vill ha en stor familj! Haha.
Vi ska vara en sån där lycklig familj, antingen bo i en våning i Stockholm eller på någon fin herrgård utanför.

Jag ska ha båt, sommarstuga, hund och allt det där som hör en svensk familj till! :D

Det här kanske var mer min framtid än mina drömmar... Haha. Men jag drömmer även om att ha MÅNGA hästar, duktiga hästar, och att bli grymt duktig på att rida! Herregud.. Jag skulle kunna göra allt för att få den perfekta elithästen, haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0