Dag 16; Min drömresa

Min drömresa

Jag är utan tvekan ett stort Grekland fan. Jag älskar Grekland, greker och språket! Och att det dom Grekiska öarna skiljer sig så mycket från varandra, Samos var till exempel väldigt olik Kreta!
När jag var på Samos bodde vi i en liten by där man odlade oliver och fiskade bläckfiskar typ, där jag bodde på Kreta var det full commerce, haha, men det var en typisk turistort, mycket märkeskopior, inkastare på restauranger och så vidare. Men jag gillar det ändå, värmen är heeeelt fantastisk.

Just nu är mitt drömresmål i Grekland Thassos. En ö i norra Egeiska havet, ganska nära fastlandet, och på fastlandet är det cirka 5 mil till Bulgarien.
Ön är i alla fall väldigt grön och skiljer sig mycket från dom andra öarna jag har varit på.
Så just nu pågår en slags övertalningsprocess på min mamma här hemma ;)

Golden Beach på Thassos

Ett annat ställe jag SKA åka till någon gång i livet är Bora Bora! Helt GAAALET vackert där. Filmen "Trubbel i paradiset" är inspelad där.
Perfekt ställe för smekmånad typ! Haha.
Heeelt magiskt vackert.



To die for!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0