Dag 8; Ett ögonblick

Ett ögonblick

Nu skulle jag kunna ta vilken sak som helst som någongång har gjort ett intryck på mig, fast jag väljer att ta det som hände med mig igår, haha!

Jag red ut på en häst i skogen, allt gick superbra! Det var mörkt ute och jag hade ingen pannlampa, men fullmånen och snön gjorde att man kunde se rätt bra ändå. Jag lyckades rida ungefär 4,2 kilometer innan jag möter två älgar...
Ni kan ju gissa hur hästen (och kanske framförallt jag!) reagerade.. Shit.
Hästen kastar sig bakåt, galopperar iväg, sadelgjorden+sadeln glider och jag ramlar av, rätt ner på en väg..  GANSKA HÅRT underlag att ramla på om man säger så.
Hästen galopperar iväg och jag får gå efter henne med min blåslagna höft, haha. Som tur var stack hon inte så långt och hon stannade en bit bort. Hon vågade gå förbi älgarna sen (dom hade gått lite längre in i skogen) så allt slutade bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0