24 februari 2010

Häst: Jazmine
Typ: Tempoövningar (utomhus)
Ridlärare: Fanny

Eftersom att det var risk för ras på ridhuset så var vi tvugna att rida utomhus istället.
Vi hade mätt upp en runda på 1 km där vi skulle rida i olika tempon. Först skulle vi rida i trav en gång, sen i trav en gång till för att se till så att man red i samma tempo.
Likadant i galoppen.
Jag och Johanna hade väldigt dålig tidsuppfattning, haha! Vi trodde vi red snabbare fast det i själva verket var 40 sekunder långsammare..
Fanny frågade mig efter lektionen ifall Jazmine hade bråkat mycket. Jag sa att hon inte hade gjort någonting över huvudtaget, och Fany blev imponerad, haha! Och sa att hon krävde sin ryttare när man red ut ;)
Jag är nöjd, för att ha varit en så pass "konstig" lektion =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0