16 juni 2010

Häst: Tommy-Lee
Typ: Terränghoppning
Ridlärare: Fanny

Alltså det går ju inte att beskriva med ord hur bra jag tycker den hästen är! Så sjukt duktig, och vill verkligen göra rätt! Possitiv, glad, framåt, you name it :)
Började iallafall med att rida fram och hoppa fram ute på ängen, riktigt pigg var han! Så himla taggad, verkligen! Hoppade fram på ett mini kryss, och han hoppade bra, han typ sögs mot hindret :D
Andra gången jag skulle hoppa det så blev han rädd för föräldrarna i anridningen, och kasta sig och höll på, som tur var höll jag mig kvar!
Väl på terrängen var han rädd för en buske som vi skulle runda vid första hindret, men allting löste sig, och han hoppade super väl nere i graven.
Andra hindret var banken, där hoppade han super, bara jag som klantade mig med för lite eftergift :(
Tredje hindret var en liten smal stock, han hoppade bra, fast jag trodde att han skulle kasta sig bredvid, så tog det i trav.
Fjärde hindret var kulverten, han hoppade så jävla grymt bra på det :D Kändes kanon.
Femte hindret var däckhindret, där hoppade han också skitbra! Och eftersom det är ordentligt inramat med träd så kunde han inte kasta sig bredvid.
Vi körde alla hinder i en bana (1, 2, 5, 4, 3) och nu när vi hoppade smala hindret från andra hållet så gick det inte så jättebra haha, jag var allderles för ofokuserad och trött i benen :/ Så han kasta sig bredvid. Tog om det och då gick det jättebra ! :D

Söt bild på Tommy and moi :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0