2 juni 2010

Häst: Tommy-Lee
Typ: Dressyr och Hoppning
Ridlärare: Frida och Fanny

Vi hade kombinationstävling idag (blev inte terräng som det var tidigare tänkt utan dressyr istället). Fick rida fram självständigt innan det var dags för mig och Tommy att rida LC:1 programmet för Frida. Han skötte sig över förväntan, och jag hade en annan sadel så det gick att sitta ner mycket bättre! Toppen :D
Faktiskt så kändes det nästan bättre den här gången än när jag tävlade på Hazard.
Har inte fått protokollet än, så vet inte vilken procent jag red på.
Efter det så var det dags för banhoppning, fick hoppa fram lite självständigt. Och Tommy hoppar som en gud! FY FAN VAD HAN ÄGER. Hoppade av lagom ifrån hindret, och högt över, och jag följde med och allt kändes superbra, helt fantastiskt! Kan inte beskriva med ord typ.
Sen var det dags att rida in på banan, även det gick superbra! Han tog snäva svängar i galopp, och hoppade även nu fantastiskt! Jävlar vilken toppenponny jag rider :) Även ifall det blev korsgalopp på ett hinder, och trav på en oxer så hoppade han GRYMT BRA!
Fanny var verkligen imponerad eftersom hon aldrig sett mig och Tommy hoppa bana. Började typ gråta efteråt när jag kom på hur jävla bra Tommy är, gud vad jag älskar honom!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0