2 mars 2010

Häst: Tommy-Lee
Typ: Hoppning
Ridlärare: Frida

Vi hade hoppning, räkna galoppsprång innan hindret och få in rätt rytm.
Tommy är rätt ung, bara 5 år.
Han var väldigt stark i början av lektionen, sen fick jag ordning på honom och galoppen blev bra.
Han hoppade GRYMT bra! :) Och det kändes riktigt bra!
Fick väldigt mycket beröm av Frida, som tyckte jag red honom fantastiskt, och att jag fick han i perfekta galoppsprång osv.
På slutet så blev han stark igen och drog bredvid hindret. Det berodde på att han var så trött, och inte var van med att gå med i träningsgrupp i hoppning.
Frida sa att hon ångrade att hon lät mig rida den sista omgången, eftersom hon såg att han var trött men lät mig hoppa ändå.
Efteråt kom hon och berömde mig för mamma (!!) för att jag hade varit så duktig. Hon sa att jag hade ridit Tommy så bra, och han hade fått till så fina språng, att han blev trött väldigt fort.

ÅH vad glad man blir när det går bra =)
Vill rida den pållen mer!

Söta vackra häst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0