Känns så fel?

Känns konstigt att vara hemma ;) Men här är i alla fall en liten sammanfattning av veckan.
Det har varit en grymt skön vecka (dock inte lika skönt väder hela tiden!).

Fredag: Planet landade ca. 13.00 lokal tid. Vi stog nere och väntade på bagage i en mörk och konstig ankomsthall. Och ett av våra bagage kom av någon anledning inte med från Landvetter till Chania. Fatta jobbigt. Som tur var inte mitt bagage.
Vädret var halvkasst (ca 20 grader och moln).
Vi kom till hotellet som var så sjuukt mysigt :D På kvällen gick vi ut och åt på en restaurang, där jag åt pizza med för mycket ost på. Hehe.

Lördag: Moln på förmiddagen men låg ute utan solkrämd och blev bränd. Hehe. På eftermiddagen regnade det så jag, mammi och pappi, tog en promenad på stranden och gick sjukt långt. Vi såg på ishockey på ett svenskt café, (jäkla Tjeckier).
Sen checkade mamma och jag lite affärer, najjs.

Söndag: Första dagen med sol, och jag solade tills det luktade bränt fläsk nästan. Brände mig i alla fall supermycket men vägrade gå bort från solen. Too bad. Hade lagom mycket frossa den kvällen när vi gick ut och åt på en jättebra restaurang, tzatsikin var awsume :love: ;)

Måndag: Sol igen! Pressade på, dock med lite kläder på. Hehe. Mamma och jag gick och shoppade, eller i alla fall kikade i butiker fast åt andra hållet.
Vi beställde take-away pizza från den jättebra restaurangen som var asgod! :D

Tisdag: Halvbra väder. Sometimes sol sometimes dåligt. Inte så att man pressade ordentligt. Det började regna vid lunch och då gick jag och mamma och shoppade igen, fast åt det håll vi var på lördagen. Åt på kvällen på den jättebra restaurangen, jag åt chicken souvlaki, som var najjs.

Onsdag: Regn på förmiddagen och lunch, och sen inte regn fast molnigt på eftermiddagen. Jag försökte ligga ute och pressa utan solskydd, och blev väl bara en aning brun.

Torsdag: Braig dag, med VAAAAAAARMT och sol. Fantastiskt, synd bara att det var "sista" dagen. Käkade lunch på poolbaren, och åt pizza igen. Haha. Den var så jäkla stark, men god :thumbup:.
På kvällen åkte vi in till Chania som var den läskigaste/finaste/den-stad-som-gjort-mest-intryck på mig.
Finfina byggnader och supermysigt nere vid hamnen. Men jättemycket tiggare, speciellt gamla tanter, mammor med sina barn och små barn. Hemskt :(. Det går "rykten" om att dom drogar ner barnen för att dom ska sitta på gatan och tigga. Blev inte så långvarigt besök, vi hamnade i värsta slummkvarteren som var allmänt läskiga.

Fredag: Pressade en halvtimme innan transferbussen kom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0