1 september 2010

Häst: Tommy-Lee
Typ: Dressyr
Ridlärare: Fanny

Det började i boxen med att han var sådär utflippad, haha. Han bökade med huvudet och verkade allmänt okoncentrerad, och vägrade lyfta bakhovarna. (Blir inte lättare av att hovskägget numera är bortklippt).
Sen så skulle vi öva övergångar skritt -> halt. skritt -> trav, på serpentinbågar, och det gick riktigt bra, och han arbetade någorlunda i form, vilket han är väldigt svår att få i!
Sen skulle vi göra övergångar från trav till galopp, och då flippade han igen. Blev skithet och stark för jag hade spö, så Fanny fick ta det.
Vi skulle galoppera i lite kort galopp. Både han och jag blev så trötta att vi fick vila medans dom andra gjorde i andra varvet, och jag fick göra själv sen i det varvet. Och då funkade han super, och hade en riktigt bra kort galopp! Lätt att fatta galopp på också, då han brukar vara lite svår.
Dock slängde han sig åt sidan för att han inte ville vara själv, typiskt honom. Fanny kallar det för hans ticks, haha, och det är så det är antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0