Dag 22; Det här upprör mig

Det här upprör mig

Finns så mycket som gör mig upprörd, men det värsta av allt är ju folk som pratar med ovårdad dialekt på radion, haha. Blir så sjukt upprörd så det finns inte.
Det värsta som finns är när folk pratar någon form av grov dialekt. Inte bara på radion, utan även nyhetssändningar på tv, och kommentatorer i olika program.
En grov västgötska, en grov skånska, en grov norrländska, en grov gotländska, alla dom + de flesta andra dialekter kan vara sjukt svåra för folk att förstå.
Den enda grova dialekten jag tror de flesta fattar är stockholmska. Den finns ju överallt. (Med det sagt betyder det inte att jag tycker man ska prata det i radio osv). Det är självklart okej att prata med dialekt på lokalradio och lokal tv, annars tycker jag att man kan försöka släta ut dialekten en aning ;)



Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha, håller med, TOTALT!



en viss mountain stick kanske borde tänka på detta .... hahah xd

2011-01-12 @ 18:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0