Myyys dag.

Luugn och skön söndag, precis som det ska vara!
Dagen tillbringades i stallet, och det är ju aldrig aldrig fel! Har kommit på en superbra övning att göra med henne, för att få henne lugnare.
Nu sitter jag hemma i soffan och kollar Morden i Midsomer, men även Solsidan har setts ikväll, sjukt kul att det är tillbaka :D
Här kommer en fin liten bild på min övning med en fin liten beskrivning till:
Volt i varje hörn, ca 8x8 meter. Mellan varje volt gör jag halt, ryggar ca. 6 steg. Sen fortsätter man så tills man känner att hästen lyssnar. När den gör det lägger jag volten i trav, istället för skritt. Funkar super och hästen blir så fin och lydig! ;)


Bild på pluttis idag, fin är hon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0