Mitt hår!

Eftersom inläggen är tidsinställda är det ju lite svårt att skriva vad jag gör på dagarna, så ni får ett inlägg om hur jag gör med mitt hår i stället, rätt värdelöst, men det enda jag kommer på att skriva om för tillfället!
För det första så tvättar jag mitt hår varje dag... Inte alls bra! Men hästlukten sätter sig verkligen i håret, därför blir det en dusch med ordentligt med schampo och balsam varje dag.
Använder mig utav Sebastian Hydre, ruskigt bra schampo alltså! Älskar det verkligen. Schampot är till för att motverka frizzigt och torrt hår, vilket det lätt blir om man duschar det varje dag! Det är helt klart värt sitt pris, kostar omkring 250-300 kronor lite beroende på vart man köper det.
När jag haft i schampot tar jag självklart i balsam, och det brukar jag inte snåla på! Mycket balsam ska det vara, haha, då blir det mjukt och fint :D Tror balsamflaskorna är en aning dyrare, ligger på runt 300 kronor, men helt klart värt det! Verkligen :D
Avslutar alltid med att duscha håret i kallvatten! :)
Försöker att alltid låta mitt hår torka i luften (såvida jag inte duschar på en morgon innan skolan). Ibland kramar jag i lite mousse, men det är inte speciellt ofta det sker :)
De gångerna jag lockar håret med trippeltång har jag alltid i mousse innan, blir mycket enklare att styla det då! Avslutar såklart med lite hårspray! :D
När jag plattar håret använder jag mig bara av hårspray.
På nätterna sover jag alltid med håret uppsatt i en hästsvans, självklart i en snodd utan metallgrej på, för det sliter som sjutton på håret! Mitt hår blir mindre trassligt när jag sover med det i en hästsvans, och det är ju en klar fördel på morgonen när det bara är att borsta lite snabbt!
Schampo, balsam och hårspray!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0