Låång dag

Vaknade allderles för tidigt idag, var uppe redan vid niotiden imorse tror jag! Såg lite film och sen cyklade jag till stallet vid halv två!
Hade tänkt rida ut eftersom det var ljust, men så blev det icke! Upptäckte att Lotte hade kolik så hela eftermiddagen och kvällen ägnades åt att gå runt, runt i hagen och förhindra att hon la sig ner och rullade! I väntan på veterinären hade hon så fick hon riktigt ont! Såg faktiskt väldigt läskigt ut när hon låg ner på marken, flåsade och rullade med ögonen :(
Man känner sig så hjälplös för det finns ingenting man kan göra åt saken!
Men som tur var gick det över precis innan veterinären kom, så när hon var på plats verkade allt bra! Fick något insprutat i kanyler i halsen... Har en smärre fobi för blod och pulsådror så för mig var det rena skräcken, kände hur det svartnade för ögonen, hehe ;)

Innan jag tog in henne!

Eyla med ponnyfrissa!
Lotte och Mindy!
LLotte på promenad i mörkret (tänk att klockan bara var sex, vad hemskt :() efter att veterinären varit där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0