Chempion!

Måste säga att jag är förvånad över hur bra det gick idag när jag red Chempis! Var faktiskt lite orolig innan eftersom jag vet hur han kan vara, hehe :) Men han försökte inte testa mig alls, jag visade vart skåpet skulle stå innan liksom ;)
Men han var riktigt fin faktiskt, stadig i formen hela tiden, även om han grejade väldigt mycket med bettet. Gjorde lite skänkelvikningar och öppnor i trav och skritt. Jobbade väldigt mycket med galoppen, samlade väldigt mycket för att sedan öka. Superkort galopp kunde han gå i iallafall, och helt underbart skön var den! Gjorde lite galoppombyten och så och det funkade helt okej! Duktig häst! :D
Han kändes litegrann som en Lotte i miniatyr, snabb och frammåt liksom, väldigt kul faktiskt :D
Söte Chempis innan ridpasset (ännu inte svettig).
Efter ridpasset, syns inte jättetydligt men han är helt genomsvettig haha! Har aldrig varit med om något liknande :O
Här syns det lite bättre hur svettig han är!
Sjuuuuuuuukt snygg häst! Han har verkligen hingstutstrålning trots att han är vallack!
Så här kan det se ut när Emil och Chempis får syn på rådjur! :)
Tack för att du lät mig rida din häst Emil! Lika kul varje gång ni frågar om jag vill! Tackar ju inte direkt nej till att rida så mycket som möjligt! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0